Selasa, 19 November 2013

sukan pelik didunia

Hoki dengan basikal roda satu

Sukan unik ini dimainkan di negara Kanada. Bermain hoki dengan menggunakan basikal roda satu.inilah caranya dengan menggunakan basikal roda satu.

Lelaki melawan Kuda



Sukan ini berasal dari negara Wales. Peraturannya adalah dengan cara berlari merentasi desa, siapa yang mengalahkan penungang kuda pertama ialah pemenangnya.

Menyelam dalam kubang lumpur


Peraturannya adalah, setiap orang dikehendaki menyelam dalam kubang lumpur sejauh 60 yard, siapa yang mencatatkan masa terpantas, ialah pemenangnya.Rekod dunia terpantas adalah 1 minit 35 saat dipegang oleh Phillip John berasal dari England.

Kejuaraan suit, Batu ! Gunting ! Kertas !


Ada organisasinya lho iaitu The U. S. Association of Rock Paper Scissors ( USARPS ) pertandingan kuno ini telah menjadi Liga sejak tahun 2006. Atlitnya badannya tegap dan berisi tapi pertandingannya cuma suit Batu! Gunting! Kertas !
Lempar Tuna


Festival Tunarama ini katanya diselenggarakan tiap tahun di Port Lincoln, Australia Selatan. Pertandingan melempar tuna ini adalah yang paling menarik. Untuk memenangkan grand prize $7.000, para peserta harus melepaskan seekor tuna dewasa seperti melempar sebuah cakera. Ikan tuna yang digunakan di sini adalah ikan tuna yang sudah busuk.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan